آموزش جنسی قبل از ازدواج


جوانان قبل از ازدواج هر نوع آموزشی را فرا می گیرند جز آموزش مسائل جنسی. با اینکه آموزش مسائل جنسی یکی از مهمترین مسائل زندگی متاهلی است ولی به فراموشی سپرده می شود.

در بحث آموزش مسائل جنسی اگر فرد درهر مرحله از رشد، به خوبی و در زمان مناسب، اطلاعات لازم در حوزه سلامت جنسی را دریافت کرده باشد، در مرحله پیش از ازدواج نیز مشکلی نخواهد داشت. اما مشکل از آنجا آغاز می شود که آموزش کافی، لازم و درست از طریق خانواده و آموزش های عمومی در کودکی و نوجوانی به فرد داده نشده و حال می خواهد وارد زندگی متاهلی شود.

افراد باید شناختی کامل از خود داشته باشند و آناتومی جنسی و هویت جنسی خود و جنس مخالف رابشناسند تا بتوانند در یک محیط امن شرایط مناسب را در برای همسر خود ایجاد کنند.

در آموزه های فرهنگی ما به همان اندازه ای که به عفت و حیا در روابط قبل از ازدواج تاکید می شود به افزایش کیفیت روابط زناشویی بعد از ازدواج نیزتاکید شده است.

در مشاوره های جنسی قبل ازازدواج  باید حتما به تمایلات جنسی افراد توجه شود. در حال حاضر مشاوره های جنسی ای وجود دارد که افراد می توانند قبل از ازدواج با مراجعه به مشاوران با تجربه از میزان همخوانی جنسی شان آکاه شوند.

در آموزش های قبل ازدواج شناخت و آگاهی همسران از ویژگی های یکدیگر و روش های درست برقراری روابط عاطفی صحبت می شود. آشنایی با نکات مفیدی همچون روابط بین فردی، تفاوت های زن و مرد و اهمیت پیش نوازش ها برای شکل گیری یک رابطه زناشویی خوب از اهمیت ویژه ای برخوردار است. برطرف شدن نیازهای زوجین باعث شکل گیری یک خانواده سالم و ایده آل خواهد بود.

 

گزیده ای از گفتگوی “سوشا تی وی” با دکتر سمیرا رسولی – مشاور خانواده

15 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *