شرایط مناسب برای برقراری رابطه جنسی

بحث مسائل جنسی از مهم ترین مباحث مهم خانواده هاست. یکی از علل طلاق های عاطفی و جدا شدن همسران در کشور ما  بحث حل نشدن مسائل جنسی بین زوجین است. زوج ها در این رابطه حتی با هم شفاف و راحت صحبت نمی کنند بلکه عارضه را به صورت یک پدیده نشان میدهند. مردان برای هر فعالیت جنسی هم نیاز به شرایط روحی مناسب و هم شرایط جسمی مناسب دارند خانم ها نیز برای یک فعالیت جنسی مناسب نیاز به آمادگی روحی کامل دارند حتی اگر شرایط جسمی خوبی نداشته باشند.

سوالاتی که در رابطه با مسائل جنسی مطرح می شوند نشان دهنده اهمیت آن در رابطه همسران است. افراد از طرق غیر مستقیم مثل ایمیل یا پیامک راحت تر سوالات شون را مطرح می کنند در این رابطه پرسش های بسیاری برای “سوشا تی وی” ارسال شده، آقای دکتر محمدرضا نوروزی جراح و متخصص بیماری های کلیه، مجاری ادراری و تناسلی به یکی از سوالات طرح شده پاسخ داده اند:

شوهرم مدت زیادی است که در سالن می خوابه و فقط وقتی که تمایلات جنسی داره به نزد من میاد. منزل ما کوچیکه و در سالن صدای ما به گوش فرزندان مون میرسه من چه کار کنم؟

یکی از شرایط اصلی برای برقراری رابطه جنسی وجود آرامش است. عدم احساس آرامش مانع فعالیت جنسی می شود، اضطراب می تواند با آزاد کردن هورمون هایی باعث بسته شدن عروق مربوط به آلت مرد شده و مانع نعوظ شود.

این اضطراب ممکنه به هر دلیل شغلی، اقتصادی یا اضطراب محیطی در منزل باشه که برای مرد پیش میاد. وقتی فرد احساس کند که شاید فرزندان از رابطه آگاه شوند دچار افت عملکردی خواهد شد. اگر زن و مردی احساس می کنند که شرایط برای رابطه جنسی مناسب نیست پیشنهاد ما اینه که فقط برای رفع نیاز جنسی این کار را انجام ندهند. هر رابطه جنسی بد بدلیل ایجاد سیکل معیوب می تواند رابطه های بد دیگری را به دنبال داشته باشد. رابطه جنسی ناموفق تاثیر روحی منفی برمردان دارد و باعث اضطراب در رابطه های بعدی می شود. همین دلیلی می شود برای کاهش توان جنسی مرد و چه بسا تا جایی پیش برود که منجر به ناتوانی کامل جنسی شود. تاکید می شود که رابطه جنسی باید در شرایط روحی و جسمی مناسب صورت بگیرد. با توجه به محدودیت هایی که ممکن است بدلیل کوچکی خانه یا مهیا نبودن شرایط مناسب امن و خصوصی برای برقراری رابطه زناشویی وجود داشته باشد توصیه می شود که زمان و نوع رابطه را به گونه ای تنظیم کنید که رابطه جنسی فقط برای نزدیکی و ارضا جنسی انجام نشود بلکه طوری باشد که توجه به عواطف و صمیمیت بین زوجین در اولویت بوده تا این خاطره خوب موجب اشتیاق برای روابط بعدی شود.