” اندازه آلت تناسلی مردان “

با سلام خدمت مخاطبان عزیز ” سوشا تی وی”، در این مطلب به یکی از دغدغه های شایع امروزه برخی جوانان می پردازیم.

اندازه آلت تناسلی آقایان از جمله مسائل جنسی است که امروزه موجب مراجعه تعداد قابل توجهی از افراد به پزشکان شده . در این زمینه توجه شما را به توصیه های آقای دکتر علی طبیبی جراح و متخصص بیماری های کلیه، مجاری ادراری و تناسلی جلب می کنیم.

به نظر میرسه که نگرانی ها در خصوص اندازه آلت تناسلی به واسطه نشر یک سری تبلیغات نادرست  و دروغی که در رسانه‌های غیر علمی و نامعتبر اینترنتی و ماهواره ای شکل گرفته است. القای مشکل در افراد و ایجاد احساس نیاز کاذب به قصد تجارت باعث شده که آقایان جوان و همسرانشان به این نتیجه برسند که باید برای رابطه جنسی بهتر اقدام به اصلاح اندازه آلت تناسلی مرد کنند.

تبلیغات بسیار زیادی برای افزایش اندازه آلت جنسی وجود دارد که اغلب آنها غیر علمی و کذب هستند. بسیاری از داروهایی که در این تبلیغات عرضه می شوند داروهای غیر مرتبط، غیرعلمی و غیر استاندارد هستند. خیلی از این داروها میتوانند تاثیرات مضر و آسیب رسان داشته باشند. این ضررها فقط به مسائل جنسی محدود نمی شوند و ممکن است همراه با مصرف این مواد شیمیایی سیستم عصبی و روانی فرد تحت تاثیر قرار بگیرد.

باید توجه داشت که در تعداد اندکی از افراد ممکنه اندازه آلت تناسلی کمتر از حد استاندارد باشه ولی این موارد را فقط یک پزشک متخصص میتونه تشخیص بده و اگر چنین باشد به کمک یک سری روش های علمی مشکل قابل رفع است. نکته مهم اینکه تنها در صورتی که مشکل توسط پزشک متخصص تایید و درمان مناسب پیشنهاد شود به سمت درمان بروید. بنابراین از استفاده هرگونه دارو و وسیله که معرفی آنها صرفا جنبه تبلیغاتی و تجاری دارند اجتناب کنید.

تحقیقات میدانی و رفتار شناسی برخی افراد نشان میدهد باورهای غلطی درباره اندازه آلت تناسلی مردان و تاثیر آن بر کیفیت روابط زناشویی وجود دارد. بطوری که اندازه آلت تناسلی به توانایی جنسی مردانه و میزان لذت بردن زن و مرد در رابطه جنسی نسبت داده می شود. بر همین مبنا بسیاری بنگاه های تجاری تولید کننده داروها و دستگاه ها در این حوزه فعالیت می کنند و با القای مشکل به شخص و تهییج او محصولات خود را بفروش میرسانند. در همین راستا حتی برخی جراحی ها و درمان های تهاجمی هم پیشنهاد می شود که بیشتر آنها غیر موثر و حتی خطرناک هستند.

باید توجه داشت که کسب لذت و رضایت از رابطه زناشویی به عوامل زیادی وابسطه است و اندازه طول و یا کلفتی آلت کمترین اهمیت را در این رابطه دارد. توان جنسی مردانه برای باروری و لذت بردن در رابطه جنسی یا سکس در این ویژگی ها نهفته است:

1- کارکرد درست سیستم عروقی و عصبی فرد برای رسیدن به نعوظ و سفتی آلت هنگام نزدیکی

2- خروج مایع منی و انزال بدون اختلال

3- بارور بودن مایع منی بواسطه تولید اسپرم سالم توسط غده بیضه

4- برخورداری از میل جنسی بواسطه سلامت عملکرد غدد در ترشح هورمون ها

لازم است بدانید که متوسط اندازه طول آلت مردان در حالت نعوظ کامل حدود 13 سانتیمتر است و در زمان نزدیکی متوسط طول واژن یا مجاری تناسلی زنان به 12 سانتیمتر می رسد. اگر آلت مرد طولی بیش از این داشته باشد هنگام رابطه به دهانه رحم فشار آورده و زن تجربه دردناکی خواهد داشت بطوری که شاید تکرار آن در آینده منجربه دلزدگی و بی میلی او به رابطه زناشویی شود.

بعنوان کلام آخر آقایان آگاه باشید برای رسیدن به رضایت جنسی مراقبت از سلامت روان، توجه به تعاملات بین فردی بویژه برقراری رابطه عاطفی با همسر در طول روز و معاشقه و لمس قبل از نزدیکی بیشترین تاثیر را بر کیفیت رابطه جنسی و کسب لذت زن و شوهر خواهد داشت.