مصرف مکمل های غذایی

تمام موجودات زنده، از حیوان تا انسان برای تامین انرژی بدن و بقا به غذا  نیاز دارند. از طرفی هر روز باید سلول‌های تازه جای سلول هایی که روزانه از بین می روند را پر کنند. برای انجام این روند سلول‌ها باید مواد لازم را بواسطه غذا خوردن فرد به دست آورند. این مواد ضروری شامل کربوهیدرات،پروتئین، چربی، ویتامین‌ها، مواد معدنی و آب هستند.

اگر کودک یا بزرگسالی به هرعلتی از جمله بی اشتهایی وعده های غذایی را بمقدار کافی نمی خورد بدن او نیاز به کمک دارد، اما این کمک نباید فقط با اضافه کردن مکمل ها به بدن فرد باشد. مکمل‌های غذایی جزو برنامه غذایی هستند ولی جایگزین وعده غذای اصلی نیستند، همچنین نباید به عنوان دارو از آنها را مصرف کرد.

افراد باید غذای کافی، مناسب و متنوع  میل کنند و در کنار آنها از مکمل ها استفاده کنند تا کمبود های به وجود آمده در بدن جبران شوند. اگر کودکی دچار کوتاه قدی است صرفا مصرف مکمل “روی”  نیاز بدن او برای رفع کوتاه قدی را جبران نخواهد کرد و حتی شاید او را به کم خونی هم مبتلا کند. یک ورزشکار فقط با مصرف پروتئین نمی تواند نیازهای بدنش را تامین کند. از مشاوران تغذیه برای داشتن یه رژیم غذایی مناسب کمک بگیرید تا نسبت به نیاز هر فرد برای اومکمل های مناسب تجویز شود.

جبران تغذیه نامتعادل با مصرف مکمل‌های غذایی اشتباه است. باید توجه داشت که مصرف مکمل به جای جبران کمبود، باعث تشدید و زیاده روی در جذب برخی مواد مغذی می شود و اختلال ایجاد می کند. در اکثر موارد با داشتن تغذیه سالم می‌توان مواد مغذی مورد نیاز بدن را تامین کرد و نیازی به مصرف مکمل نمی باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *