فواید مصرف صبحانه

صبحانه وعده ای است که برای همه انسانها مفید است. کودکان هم مستثنی نیستند و اگر کودکی صبحانه نخورده به مدرسه برود آن روز را با ضعف و سردرد سپری خواهد کرد .

بهتر است صبحانه را بین ساعات 7 تا 9 و به کفایت میل کرد.  حتما از لبنیات مانند شیر و پنیرکم نمک یا تخم مرغ در کنار نان سبوس دار استفاده شود. املاح و ویتامین های مورد نیاز را با مصرف انواع میوه تامین کنید. لوبیا و عدسی هم  در وعده صبحانه می توانند منبع خوبی برای کربوهیدرات و مواد معدنی مثل آهن باشند.

نان سبوس دار بسیار در سلامتی دستگاه گوارش وسوخت و ساز بدن و رساندن ویتامین هایی که برای فعالیت های فکری مناسب هستند ضروری است.

خوردن صبحانه کامل یکی از رموز سلامتی بدن است. کسانی که اضافه وزن دارند اغلب صبحانه را میل نمی کنند، حذف این وعده سلامتی فرد را بخطر می اندازد. نخوردن صبحانه بدن را با کمبود مواد معدنی و ویتامین های مورد نیازش مواجه می کند. با مصرف صبحانه خلق و خوی بهتری خواهید داشت مصرف صبحانه سالم و کامل باعث افزایش متابولیسم شده و با تامین حدود 25 تا 30 درصد از نیاز کالری روازنه بدن، توانایی شما را برای مصرف کالری اضافی و چربی ها افزایش داده و به لاغری شما کمک می کند. قراردادن صبحانه کامل در رژیم غذایی روزانه کمک می کند که شما هنگام ناهار بیش از حد گرسنه نباشید. گرسنگی تمایل شما را به خوردن غذای بیش از احتیاج بدن زیاد می کند که این امرموجب اضافه وزن و چاقی خواهد شد.پس برای پایین آوردن وزن حتما صبحانه میل کنید.

 به تعبیری می توان گفت صبحانه مهم ترین وعده غذایی است که نباید از رژیم غذایی حذف شود. با خوردن صبحانه کامل انرژی بیشتری خواهید داشت و احساس سر زندگی خواهید کرد. با خوردن صبحانه بدن آماده سوزاندن انرژی بیشتری می شوید. صبحانه خوردن موجب بهبود عملکرد مغز در ساعات ابتدایی روز است و از افت قند خون جلوگیری می کند. داشتن تفکری خلاق، افزایش توانایی حل مسئاله و تمرکز بیشتر از فواید صرف صبحانه است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *