عوارض مصرف داروهای غیر مجاز برای افزایش وزن

توجه به سلامتی و اندام متناسب مهم است، ولی برای رسیدن به این هدف، باید راه منطقی را پیش گرفت. در کمال تاسف  گزارش های متعددی دیده می‌شوند که برخی با مصرف دارو‌های گوناگون چاقی و لاغری بدون تجویز پزشک دچارعوارض زیادی می‌شوند. این افراد نه تنها به تناسب اندامی که می خواستند، نمی‌رسند بلکه باید هزینه‌های فراوانی را برای درمان عوارض ناشی از مصرف دارو ها و فرآورده های چاقی و لاغری متحمل شوند.

یکی از بازترین علل روی آوردن مردم  به مصرف اینگونه داروها تبلیغات مکرر و فراوان در فضا‌ی مجازی و شبکه‌های اجتماعی و تلویزیونی ماهواره‌ای است. وعده های دروغین برای تغییر وزن در کوتاه ترین زمان!

داروهایی که اغلب در فروشگاههای غیر مجاز ، عطاری ها و شرایط غیر مطلوب برای افراد لاغر تجویز میشود حاوی ترکیباتی  مانند کورتون هاست و مصرف طولانی مدت آنها عوارض وخیمی را در پی خواهد داشت.

در واقع این داروها در ابتدای مصرف ، دربدن حالتی شبیه به تجمع آب ایجاد می کنند. در اثر ادامه مصرف طولانی مدت موجب ایجاد حالتی شبیه بیماری دیابت در بدن ایجاد می شوند که باعث افزایش اشتها و افزایش وزن می شوند. اما مصرف طولانی آنها باعث بروز بیماری های عفونی، آب مروارید در چشم، خشکی پوست و تغییرات هورمونی ، بخصوص در غده آدرنال شده و ریسک ابتلا به پوکی استخوان، بیماری های قلبی عروقی، افزایش قند خون و اختلالات اعصاب و روان را افزایش می دهند.

اگر چه این داروها تاثیرات سریعی دارند ولی از مصرف آنها  اجتناب کنید و در خصوص افزایش وزن با متخصصین تغذیه مشورت کنید .

اگر جوانی مبتلا به اضطراب است و در اثر ابتلا به اضطراب دچار کاهش اشتها شده ، حتما برای بررسی و درمان اضطراب به متخصص اعصاب و روان مراجعه کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *