رژیم لاغری نادرست

 امروزه  دستگاهها و داروهایی زیادی برای کمک به لاغر شدن افراد  تبلیغ می شوند.  نکته مهمی که باید گفت، در مقابل  پرخوری، مصرف چربی ها و قند فراوان بدون هیچ محدودیتی و از طرفی نداشتن هیچ  برنامه ورزشی و تحرک بدنی نمی توانید فقط با خوردن  یک قرص و یا استفاده از دستگاه های لیزری سوزاندن چربی یا با لرزاندن و مکش چربی، بدون هیچ عارضه ای سلامت بدن تان را بدست آورده و از شر همه چربی رها شویم .

لازم به ذکر است اگر از لیزر استفاده می کنید بدانید از کسانی که این روش را برای لاغری انتخاب می کنند افرادی مجبور به تحمل سوختگی روی بدنشان  به مدت طولانی خواهند شد. اگرقصد دارید  لیپوساکشن کنید حتما زیر نظر متخصص انجامدهید. توصیه می شود این کار را صرفا برای رفع چاقی انجام ندهید. زیرا کاهش وزن با این روش درمان پایداری برای چاقی نیست.

امروزه تجویز مصرف داروهای خطرناک و ناشناخته در قالب تبلیغات تجاری با رنگ ولعاب فریبنده به وفور دیده می شوند و نیز روش های بسیار خطرناک توسط افراد غیر متخصص برای لاغری پیشنهاد می شوند، که همگی لطمه زننده به سلامتی افراد هستند. تبليغات در شبکه های ماهواره ای و شبكه های مجازی، روش های بازاریابی تجاری برای بدست آوردن مشتری است. بسیاری از داروهای تبلیغ شده حاوی مقادیری مواد مخدر و شیمیایی خطرناک هستند. از آسیب مصرف دارو ها می توان به بروز حساسيت و عوارض پوستي شديد، آسیب به دستگاه گوارش، عوارض كبدی، كليوی، اختلال در سيستم هورمونی بدن حتی بروز انواع سرطان، اعتياد و افسردگی شديد اشاره کرد. نکته مهم اینکه ادعای فروشندگان به گیاهی بودن دارو ها به معنی بی خطر بودن و استاندارد بودن آنها نیست. برای رسیدن به تناسب اندام هیچ راه میانبری وجود ندارد.

بهترین راه لاغری مراجعه به متخصص تغذیه و دریافت یک رژیم غذایی مناسب و متناسب با شرایط بدنی هر فرد است. درکنار رژیم غذایی، فعالیت ورزشی مناسب روزانه و مهم تر از همه سبک زندگی خوب و سالم از نشانه های انتخاب راه درست حفظ سلامت است. همچون به موقع خوابیدن ، به اندازه خوابیدن ، داشتن برنامه ورزشی و تحرک مناسب، مصرف سبزیجات، مغزها، میوه تازه و رعایت تناسب و تنوع در انتخاب مواد غذایی.  در مقابل پرهیز از خوردن غذاهای پر چرب و پر نمک، پرهیز از خوردن غذا های آماده و فوری، پرهیز از مصرف تنقلات پرکالری بدون مواد مغذی، پرهیز از خوردن نوشابه ها.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *