دلایل کمبود میل جنسی بین همسران

در روانشناسی عبارت سرد مزاجی یا بی میلی جنسی به معنای لذت نبردن از رابطه جنسی و نداشتن تمایل به برقراری رابطه جنسی است که  یکی از اختلالات جنسی زنان است.

کلیت این مبحث که به خانم ها نسبت داده می شود متاثر از ذهنیت افراد است. وقتی خانم ها فکرکنند که در مسائل جنسی فقط یک سرویس دهنده و خدمت رسان هستند، نحو برخوردشان در تعاملات جنسی با همسرشان متفاوت خواهد بود.

خانم ها اگر با ذهنیت بهتری به مسائل زناشویی فکر کنند تا حدود زیادی مساله بی میلی و عدم تمایل به رابطه برطرف خواهد شد .

داشتن اشتغال ذهنی و تخیلات نسبت به رابطه جنسی با همسر تاثیر مثبتی در این تعاملات خواهد داشت. مثلا وقتی  فرد از صبح هیچ تخیل و تفکری برای رابطه زناشویی نداشته باشد  و بدون برنامه وارد رابطه شود عملکرد جنسی مطلوبی نخواهد داشت .

خانم هایی که دغدغه مسائل جنسی را داشته باشند این سرد مزاجی درونشان بسیار کمتر است .

زوجین توجه کنند در مسائل جنسی از برچسب زدن به خود و شریک جنسی بپرهیزند شاید برچسب زدن کمی اضطراب فرد را در رفتار جنسی برطرف کند ولی او را از چاله به چاه می اندازد .

اگر واقعا کسی در برقراری ارتباط دچار ضعف است و اختلالی در روابط همسران به وجود آمده بطوری که رضایتمندی زوج برآورده نمی شود، باید حتما به مشاوران و درمان گران جنسی مراجعه کنید تا آنها با بهره گیری از مهارت آموزی و تکنیکهای تعامل بین فردی راه حل هایی را بخصوص در بخش ذهن و تفکر شما پیشنهاد دهند .

چرخه جنسی زنان بیش از اینکه ماهیت جسمی داشته باشد، ماهیت رمانیتک دارد. آنچه که موجب میل جنسی در زنان می‌شود، تحریک جنسی آنان نیست، بلکه توجه به عواطف و احساساتشان است! از این رو، هر عاملی که به احساسات زن آسیب بزند، به بی‌میلی جنسی او نیز کمک می کند. ضعف یا نبود رابطه عاطفی و احساسی، یکی از دلایل این اختلال در همسران است.

میزان تمایل جنسی افراد مختلف متفاوت است به همین دلیل اگر میل جنسی زن و شوهری با هم متفاوت باشد به این معنی نیست که خانم مبتلا به بی میلی جنسی است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *