جراحی شکم بعد از زایمان

معمولا خانم ها بعد از زایمان در ناحیه شکم دچار تغییراتی می شوند. به طوری که عضلات شکم کمی از هم باز می شوند و پوست آن ناحیه شل شود.

یکی از اقدامات برای اصلاح و تغییر فرم این ناحیه بعد از بارداری و زایمان عمل جراحی است که با نام ابدمینوپلاستی شناخته می شود ، دراین روش عضلات شکم تقویت و پوست و چربی های اضافه حذف می شود. در این عمل جراحی فرم شکم به حالت طبیعی تر و زیباتری اصلاح می شود.

توجه داشته باشید که این جراحی باید با شرایط ویژه ، در محل مناسب و توسط فرد متخصص این جراحی ها انجام شود. ضمن اینکه شرایط بیمارهم باید قبل ازعمل بررسی دقیق شود.

معمولا ابدومینوپلاستی با لایپوساکشن همراه است و در بیشتر موارد چربی هایی که در ناحیه پهلوها جمع شده اند ، با لایپوساکشن تخلیه شده بعد بقیه عضلات شکم ترمیم و پوست و چربی اضافه پایین شکم حذف شود که شکل مناسب تری را به شکم بدهیم.

عمل زیبایی شکم آخرین راه حل برای کسانی است که از چاقی شکم و پهلو، تجمع چربی در این نواحی و شل شدن پوست و افتادگی آن رج می برند. افتنادگی بافت های شکم بدلیل تحمل وزن بالا به مدت طولانی در این قسمت بدن است. با توجه به اینکه کاهش وزن ممکن است نتواند به تنهایی مشکل پوست و بافتهای اضافی را رفع کند نیاز به روش ابدومینوپلاستی مطرح می شود. سابقه حاملگی و بارداری نیز از عوامل بروز تغییر شکل و افتادگی شکم هستد. بطور کلی عضلات شکم کسانی که کاندید این جراحی هستند از هم فاصله گرفته که باعث ظاهر نامناسب شکم و میان تنه شده اند. این روش تهاجمی یک جراحی پلاستیک زیبایی به حساب می آید. با حذف چربی و کشیدن پوست ناحیه شکم وضعیت قرارگیری عضلات این ناحیه اصلاح می شوند.

خانم هایی که برای بارداری های بعدی برنامه ریزی کرده اند و یا افرادی که می خواهند وزن چشمگیری را کم کنند باید دست نگه دارند و عمل ابدومینوپلاستی را در زمانی که  شرایط ثبات وزن را دارند، انجام دهند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *