دیابت بارداری و مراقبت از جنین

خانم های بارداری که بعد از دو هفته رژیم غذایی زیر نظر مشاور تغذیه وضعیت قند خون آنها بهبود پیدا نکرد اقدامات درمانی برای آنها ضروری خواهد بود و اغلب پزشکان انسولین را برای ایشان تجویز خواهند کرد.

میزان انسولین تجویز شده باید با رژیم غذایی آنها هماهنگی داشته باشد یعنی به این معنی نیست که چون انسولین دریافت کردید دیگر رژیم غذایی خاصی را رعایت نکنید .ممکن است انسولین قند شما را کنترل کند اما تعادل و تنوع غذایی و دریافت کافی ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها باید برای رشد جنین مورد توجه واقع شود.

چنانچه قند خون افراد با رژیم غذایی کنترل نشود عوارضی برای مادر و جنین خواهد داشت مانند زایمان های سخت و زودرس و تولد نوزادانی با وزن بالا.

بعضی از مادران باردار که دچار دیابت بارداری هستند نگران این مسئله هستند که نوزادشان با بیماری دیابت به دنیا بیاید یا اینکه دیابت برای خودشان ادامه یابد، آیا چنین خواهد بود؟

احتمال اینکه دیابت بارداری بر روی خانم ها باقی بماند در کسانی که سابقه ژنتیکی دیابت دارند و چاق هستند بیشتر است اما کارهایی برای پیشگیری از آن می توان انجام داد.

ممکن است نوزادی که از مادری مبتلا به دیابت بارداری متولد می شود بدنش در بزرگسالی سوخت و پایین تری داشته و احتمال چاقی در او بیشتر باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *