درمان زود انزالی

 تعریفی که زوجین از انزال زود رس دارند با تعریفی که پزشکان دارند کمی متفاوت است . افراد در بدو ازدواج روابط جنسی مرتب و منظمی ندارند، ممکن است دفعاتی دچار انزال زودرس شوند و تعرفی که خود آنها دارند این است که همسرشان با آنها به انزال نمی رسد که البته این به تنهایی تعریفی برای انزال زودرس نیست. انزال زودرس انزالی است که در تمام روابط جنسی بین زوجین بمدت بیش از 6 ماه رخ دهد بطوری که در الگویی تکرار شونده در شرایطی که حدود 1 دقیقه یا کمتر پس از دخول واژینال و قبل از آنکه مرد بخواهد، انزال صورت گیرد.

نکته مهم دیگر در انزال زودرس این است که زوجین در اوائل رابطه جنسی صبور باشند تا به مرور با تماس بدنی با وضعیت بدن هم آشنا شوند و حدودا چند ماه بعد از ازدواج که رابطه مستمر جنسی داشتند و در دفعات مکرر اگر این اتفاق افتاد به پزشک مراجعه کنند. متاسفانه کسانی هم هستند که به جای مراجعه به پزشک شروع به خود درمانی می کنند، نه تنها خود درمانی مشکلی را حل نمی کند  بلکه مساله را پیچیده تر می کند.

با توجه به شیوع 40 درصدی این اختلال در بین مردان که شیوع بسیار رایجی هم هست، افراد فکر نکنند که فقط آنها دچار این مشکل هستند زیرا در اعتماد به نفس جنسی شان تاثیر می گذارد. همسران این افراد هم با صبر و حوصله کمک کنند تا شوهرانشان از این مرحله عبور کنند .

انزال زودرس درمان بسیار ساده ای دارد و بعضی افراد اصلا نیاز به درمان های دارویی ندارند و با آموختن برخی از تکنیکها ی خاص می توانند مشکل خود را برطرف کنند. در بعضی از افراد هم نیاز به مصرف موقتی دارو وجود دارد .

روش های تلفیقی زیر نظر درمانگر جنسی باعث بهبود این مشکل می شود. در برخی افراد نیاز است از دارو درمانی، تکنیکهای روانشناختی و روان پزشکی استفاده شود. در برخی افراد دیگر شاید نیاز به دارو هم وجود نداشته باشد و فقط با اطمینان خاطر، تصحیح روابط و اصلاح پوزیشن در رابطه میتوان مشکل را مرتفع کرد.

شاید به جرات بتوان گفت که ساده ترین مشکل در اختلالات زناشویی که قابل درمان است، انزال زودرس است.

پیشنهاد ما این است که اگر کسی نگرانی دارد برای مشخص شدن این که انزال زودرس دارد یا ندارد، حتما به درمان گر امور جنسی مراجعه کند تا در صورت تشخیص درمان مناسب انجام شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *