بی اشتهایی در کودکان

 بی اشتهایی در کودکان از شایع ترین شکایات والدین است. توجه داشته باشیم که کودکان زیر 5 سال در سن رشد هستند و به طور معمول نباید بی اشتها باشند زیرا ذات کودکی همراه با اشتهاست.

هرگاه کودکتان بی اشتها بود اول مطمئن شوید که این بی اشتهایی واقعی است یا خیر.  به عبارتی بیشتر اوقات مادران نخوردن غذا را با بی اشتهایی اشتباه می گیرند و وقتی سوال می شود که آیا بچه شیر می خورد؟ میگویند 24 ساعت شیر میخورد؛ پس این کودک بی اشتها نیست فقط اختلال در رفتار تغذیه ای دارد. اگر بی اشتهایی کودک واقعی بود و حتی شیر هم نمی خورد حتما با پزشک کودک تماس بگیرید و مشکل را بر طرف کنید.

از مهم ترین دلایل بی اشتهایی می توان به بیماری های زمینه ای اشاره کنیم ، کودکانی که عفونت های نهفته در بدن مثل عفونت های ادراری یا رفلاکس معده دارند معمولا در خوردن شیر و غذا مبتلا به بی اشتهایی می شوند.

پس ابتدا از بی اشتهایی کودک مطمئن شوید. یعنی کودکی را در زمره کودکان بی اشتها قرار می دهیم که حتی شیر هم نمی خورد. اگر واقعا او بی اشتها بود جویای علت آن باشید. اولین کار مراجعه به پزشک و آزمایش ادرار است.  در مرحله بعد معاینه و گرفتن شرح حال بیمار توسط پزشک در باره نحوه تغذیه و خوردن شیر، می تواند  پزشک را به تشخیص  وجود یا عدم وجود رفلاکس معده در کودک برساند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *