تاثیر مصرف مواد در بهبود کارکردهای جنسی


خیلی وقتها شنیده ایم افرادی که دچار مشکلات جنسی هستند، به توصیه دوستان و اطلاعات ناکافی که دارند برای بهبود کارکردهای جنسی خود به سمت مواد مخدر یا محرک می روند تا کارکرد جنسی به ظاهر بهتری را تجربه کنند.
مصرف مواد در روابط جنسی اثرات کوتاه مدت و بلند مدت دارد ، خیلی وقت ها ممکن است که در کوتاه مدت افراد اثرات مثبتی را با مصرف مواد در رابطه جنسی خودشان تجربه کنند برای مثال مصرف بعضی از مواد به خصوص دسته محرک ها ممکن است باعث مهار گسستگی در روابط جنسی شود ، این موجب می شود که فرد در رابطه جنسی تنوع طلبی بیشتری داشته باشد و موقعیت ها و وضعیت های متفاوتی را تجربه کند.

برخی از مواد مخدر سنتی ممکن است بر کارکرد جنسی در مرحله انزال تاثیر بگذارد ولی در اکثر موارد اثر این مواد بر کارکرد جنسی خیلی کوتاه مدت خواهد بود.اگر فردی برای مدت طولانی شیشه ، تریاک یا مواد دیگر مصرف کند علی رغم تاثیرات به ظاهر مطلوب آن مواد در ابتدای مصرف  به مرور زمان روابط جنسی اش کاملا قطع خواهد شد .

در این مرحله اعتیاد به مصرف مواد برای فرد اولویت می شود و دچار اشکال دربرقراری رابطه عاطفی با همسرش خواهد شد.

مشروبات الکلی نیز می‌تواند به شدت باعث اختلال در کارکرد هورمون ها و کاهش میل جنسی شود .

مهمترین عوارض مصرف مواد، آسیب های عروقی و فیزیکی است که اندام های بدن را تهدید می کنند.

این مواد می توانند در مراحل مختلف کارکرد جنسی به ویژه در مرحله تحریک و نعوظ باعث بروز اختلال در برقراری روابط جنسی شوند.

به طور خلاصه می‌توان اینطور گفت هر چند برخی از مواد ممکن است در کوتاه مدت اثرات متفاوت و به ظاهر مثبتی را در کارکرد جنسی ایجاد کنند اما در اغلب موارد بعد از مصرف طولانی مدت، اثرات مخرب و  برگشت ‌ناپذیری در کارکردهای جنسی افراد ایجاد می کنند .

برگرفته از گفتگویی با دکتر رضا دانشمند – روانپزشک و روان درمانگر اعتیاد

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *